reklama

Otvorený list ministrovi práce, sociálnych vecí a rodiny

Dovoľujem si požiadať touto cestou bloggerov-seniorov, ale aj ostatných, lebo však seniorstvo hrozí všetkým občanom, aby mi k návrhu listu prispeli podnetmi, postrehmi a doplnkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Vážený pán minister!

Mám 66 rokov a už štyri roky som poberateľom dôchodku, ktorý u mňa momentálne predstavuje EUR 472,70. I naďalej však pracujem ako samostatne zárobková činná osoba, platím dane a odvody, vrátane odvodov do sociálneho poistenia. Vzhľadom na to, že zhodnotenie dôchodku zo strany Sociálnej poisťovne za roky odpracované po dosiahnutí dôchodkového veku je mizivé, som si otvoril pred štyrmi rokmi druhý pilier, aby sa mi zhodnotila aspoň časť mojich odvodov do dôchodkového zabezpečenia. Bolo pre mňa trpkým sklamaním, keď Vaša vláda začala tento druhý pilier obmedzovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V rámci diskusie o dôchodkovom zabezpečení, ktorá v súčasnosti prebieha, si Vás preto dovoľujem požiadať, aby ste znovu zvážili posilnenie druhého piliera, aspoň pre pracujúcich dôchodcov, ktorí i naďalej do neho povinne odvádzajú svoje príspevky.

Tiež si Vás dovoľujem požiadať o zváženie posilnenia zhodnotenia dôchodku zo strany Sociálnej poisťovne u tých dôchodcov, ktorí riadne pracujú i po dovŕšení dôchodkového veku. Zdôrazňujem, že podľa súčasných pravidiel je zhodnotenie dôchodku u pracujúcich dôchodcov mizivé bez ohľadu na odpracované roky po dosiahnutí dôchodkového veku, a hlboko pod úrovňou toho, čím sa riadila sociálna politika u nás pred štvrť storočím, za čias totality.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obidve tieto navrhované opatrenia sú v súlade s politikou sociálnych istôt proklamovanou Vašou vládou. Zároveň by posilnili princíp spravodlivosti a zásluhovosti v sociálnej politike voči dôchodcom, motivovali by dôchodcov, aby vlastné dôchodkové zabezpečenie viac brali do vlastných rúk, aby i naďalej aktívne prispievali do riešenia problémov, ktorým naša spoločnosť v hospodárskej a sociálnej sfére čelí a nespoliehali sa na i tak preťažené štátne zdroje.

Verím, že Vás môj list osloví a že navrhované opatrenia sa v nadchádzajúcej sociálnej legislatíve prejavia.

S pozdravom

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu