reklama

Ako nezbohatnúť a nestať sa slávnym

Ozval sa telefón a v ňom rezký český ženský hlas. Typický hlas niekoho, čo čosi predáva, alebo chce vymámiť peniaze. Aj historku, s ktorou na mňa vyšla, už volajúca nepochybne zopakovala veľakrát predtým, ale ja som si ju vy počul prvýkrát. Možno v niektorých prípadoch ju dokonca aj dotiahla do úspešného konca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

„To je firma pána inžiniera Štefana Vrátneho?"

„Áno, nech sa páči."

„Ja by som chcela hovoriť priamo s pánom inžinierom Štefanom Vrátnym."

"To som ja."

„Môžem s vami chvíľu hovoriť?"

To už som vedel naisto, že niečo ide ponúkať, za čo bude chcieť inkasovať peniaze, lebo keby to bol zákazník, hneď by vyšiel s konkrétnou zákazkou a či mám čas mu ju urobiť.

„No, nech sa páči, hovorte, počúvam vás."

„My sme firma Global Company Rating Incorporated..." možno povedala čosi iné, ale už som zabudol. Však je to jedno. Aj tak je za tým nejaký podvod, som si pomyslel, ale zdvorilú fasádu som sa snažil udržať. Nepatrí sa provokovať. Aspoň na začiatku rozhovoru. To prenechávam na druhých.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„V našom najnovšom ratingu ste sa umiestnili na špičke podnikateľov Slovenska, ale i Česka a máte vynikajúce umiestnenie aj medzinárodne," vychrlila zo seba, však už to opakovala nepochybne nespočetnekrát a množstvu iných vybraných obetí dúfajúc, že niektorá a chytí.

„Získali ste certifikát ‚Top biznismen roku'. Predpokladám, že vás to prekvapilo i potešilo, že jo."

Na svoju živnosť som hrdý, aj život na voľnej nohe mi vyhovuje, ale robiť zo mňa top biznismena je číre preháňanie. Okrem toho, že tak ďaleko moje ambície nesiahajú, ani si také označenie nezasluhujem.

„Ďakujem, tak mi ho pošlite. Ten certifikát. Moju adresu podľa všetkého máte. A ak s tým ide aj peňažná odmena, tam mi ju pošlite na tú istú adresu."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 „To viete, taký certifikát sa len tak zadarmo nedáva..."

„Ak očakávate od mňa, že vám ešte zaň zaplatím, tak to si radšej certifikát neprosím. Ja si viem taký certifikát vytlačiť a zarámovať aj sám. Okrem toho určite lacnejšie a práve tak dobre. Ja vlastne nijaký certifikát nepotrebujem. Mňa si klienti cenia podľa práce, ktorú odvádzam a na tom mi záleží."

Dievčina asi pochopila, že na mojej adrese žiadne priaznivú odozvu chytenej zlatej rybky očakávať nemôže. Želania sa plniť nebudú.

„Ach jo, tak nashledanou," ozvalo sa ešte v telefóne a potom zložila.

Telefonátov, kde mi ponúkajú kadečo, dostávam až-až, a ešte viac emailov. Denno-denne sa dozvedám, že som dedičom ohromných majetkov po zosnulých alebo smrteľne chorých šejkoch z arabských emirátov, amerických miliardároch, a potom prichádzajú ponuky transakcií, z ktorých tridsať percent bude mojich, čo činí púhych päť, desať i viac miliónov, poväčšine dolárov. To už zase hlavne z Nigérie, kde sa podľa všetkého povaľujú vrecia s petrodolármi na uliciach. Ako keby švindleri euru ešte neprišli na chuť. Lenže čo už, keď ja som tvrdohlavý a radšej zostanem pri svojom poctivom remesle. Aj keď nepoctivo zdanenom a zaťaženom odvodmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoci u tohto telefonátu možno by trochu trpezlivosti stálo za to kvôli ďalším podrobnostiam, kam by sa rozhovor uberal, keby som vyjadril viac hoci len pretvarovanej dôverčivosti. Predpokladám, že je to firma, ktorá vydáva knihy typu Kto je kto, alebo knihu významných osobností, ktoré zverejnia, aj so zlatým rámčekom, pokiaľ si za to, samozrejme, dobehnutí záujemcovia zaplatia.

Ďakujem, neprosím si. Ja slávu nepotrebujem, a aj ľahko získané peniaze by sa mi bridili. Mne ide o živobytie z riadnych zákaziek a tie som si v rámci svojej živnosti navykol vo svojom povolaní získavať ináč. Milionárom nebudem, ale navykol som si, že k spokojnému a naplnenému životu to nie je potrebné.

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu