reklama

Nie solidarite s Gréckom

Politici u nás i v EU konajú neuvážene a myslím si, že nie som jediný, koho si odpudzujú, keď pomoc Grécku zdôvodňujú argumentom solidarity. Solidárny možno byť s Haiťanmi, ale nie s fušermi z Grécka a ich poradcami, nech sú už odkiaľkoľvek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

V prvom rade treba sa zbaviť rozcítených úvah o solidarite s Gréckom a treba sa sebecky pýtať, čo najviac pomôže nám, na Slovensku. Ak pomocou Grécku zabránime ešte hlbšiemu úpadku eura, Eurozóny a teda aj slovenskej ekonomiky, tak potom pomôcť treba, lebo pomocou Grécku pomáhame predovšetkým sebe. Ak budúcnosti eura a EU viac pomôže ponechanie Grécka a všetkých ostatných kandidátov na štátny bankrot (Portugalsko, Španielsko, ...), tak potom treba nechať Grécko na seba a vylúčiť ho z Eurozóny. Samozrejme treba pritom dbať na to, aby nás nestiahlo so sebou, lebo tuším presne toto už robí. Možno sú aj ďalšie alternatívy, len ja sa necítim byť odborníkom v tejto oblasti. Zostáva mi len dúfať, že dobre platení odborníci u nás a v iných štátoch, či centrálach EU, sa konečne poučia a urobia správne rozhodnutie. Len si netreba robiť ilúzie. Doplácame na to a budeme doplácať tak či tak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľmi som podporoval vstup Slovenska do Eurozóny, pričom mojim argumentom bola predovšetkým snaha zabrániť dobrodruhom, ktorí sa u nás pravidelne dostávajú do pozície vplyvu, aby podmínovávali našu ekonomiku, ako to urobili v Grécku, Maďarsku a ďalších už menovaných i nemenovaných štátoch. Viac som dôveroval bruselským, než domácim hlavám. Moja dôvera k Bruselu sa síce naštrbila, ale i tak si myslím, že Slovensko by v tom lietalo tak či tak, aj keby malo vlastnú menu. Nakoniec sa budeme musieť prispôsobiť rozhodnutiu najsilnejších hráčov Eurozóny, pričom neodvažujem sa hádať, komu sa budú prispôsobovať oni, ale utešujem sa, že i to je lepšie, než sa prispôsobovať prevoditeľnému rubľu alebo čomukoľvek inému. Momentálne vraj americký dolár i japonský jen posilňuje, ale priskočiť k týmto menám sa Slovensku tuším nedá. Ani moje úspory nie sú dostatočne veľké na to, aby sa mi vyplatilo presúvať ich z euro-účtu na dolárový, jenový, či iný. A tak mi iné nezostáva len počúvať správy a hlavne si robiť svoju robotu. Moja práca je to najlepšie, čo môžem urobiť pre ľudstvo celého sveta, Európu, vlasť a samozrejme a predovšetkým, pre seba. K tomu vyzývam aj ostatných!

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu