reklama

Letmý jarný pozdrav Sociálnej poisťovni

Dostal som veľmi prediskutovávaný propagačný materiál od Sociálnej poisťovne. Má presvedčiť, že odchod z dôchodkového sporenia v dôchodkových správcovských spoločnostiach do Sociálnej poisťovne je výhodnejší. Nasleduje reakcia, ktorú som si nedokázal v tejto súvislosti odpustiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Vážená Sociálna poisťovňa!

Dostal som od Vás ponukový list z centrálneho informačného ponukového systému s prílohami.

Mám 68 rokov a už 6 rokov ako pracujúci dôchodca odvádzam povinné odvody do sociálneho poistenia. V spomenutých prílohách uvádzate sumy doživotného dôchodku zo sumy, ktorú som si nasporil v DSS. Neuvádzate však sumy, ktoré by sa patrilo, aby som dostával od Sociálnej poisťovne, teda Vašej organizácie, ktorej zostáva väčšia časť mojich odvodov. Dovoľujem si Vás preto požiadať, aby ste mi oznámili, akú sumu zhodnotenia dôchodku môžem očakávať od Vašej organizácie. Podotýkam, že som SZČO a vo svojich aktivitách mienim pokračovať in naďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám dojem, ako keby Vaša Sociálna poisťovňa vôbec nebrala do úvahy kategóriu pracujúcich dôchodcov, ktorí Vám odvádzajú zo svojich príjmov odvody do dôchodkového poistenia, čo považujem z Vašej strany za diskriminačný prístup. Prosím preto, aby ste k môjmu tvrdeniu zaujali stanovisko. Pokiaľ platí moja domnienka, že platby do Vašej poisťovne z odvodov po nástupe na dôchodok mi nebudú prinášať žiadne zhodnotenie môjho dôchodku, ako tomu bolo doteraz, žiadam Vás, aby ste iniciovali legislatívu, na základe ktorej by pracujúci dôchodcovia, ako ja, nemuseli vôbec platiť odvody do Sociálnej poisťovne, z ktorých im aj tak nevyplývajú nijaké dôchodkové výhody. Dovoľujem si tvrdiť, že šesť rokov platieb odvodov v dôchodkovom veku bez akéhokoľvek uznania z Vašej strany, ma k takejto požiadavke oprávňuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem pripomenúť, že vzhľadom na demografický vývoj u nás, sa vek odchodu na dôchodok nevyhnutne bude predlžovať, a stále viac a viac dôchodcov ako ja, bude motivovaných hľadať pracovné uplatnenie i v dôchodkovom veku. Preto je treba zobrať do úvahy v sociálnej politike Vašej organizácie aj túto, teraz marginalizovanú skupinu občanov.

Očakávam Vaše skoré pozitívne kroky voči seniorom, ktorí si neželajú, aby ich odpisovala spoločnosť, v ktorej žijú a pre ktorú stále pracujú.

Súvisiaci článok:

http://vratny.blog.sme.sk/c/373960/aby-sa-medzigeneracna-solidarita-nezmenila-v-nenavistnu-medzigeneracnu-priepast.html

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu