reklama

Topánočky, topánočky, kamže ma nesiete?

Vrátil som do obchodu novozakúpené topánky. Boli napustené akousi chemikáliou, ktorá sa neznáša s chémiou môjho tela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Necítil som sa v nich dobre, a nebolo to po prvýkrát, čo som opovrhol topánkami kvôli rozdielnej chémii. Som prosto na niektoré veci alergik.

Z podobných dôvodov sa u mňa neujal ani nejaký textilný tovar. Aj u topánok aj u textílií, hoci z obchodov lepšej kategórie za vôbec nie nízke ceny, sa jednalo o výrobky z veľmi vzdialených štátov Ázie. Spomenul som si na svoj pobyt v Japonsku, keď mi počas monzúnového obdobia s veľmi vlhkým a teplým počasím z večera na ráno plesne pokryli topánky, zvonku i zvnútra. Poutieral som, obul a chodil v topánkach ďalej. Napadlo ma, či chemikália v ázijských tovaroch nemá práve preklenúť tento problém s plesňami pri prevoze vlhkými končinami sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vybozkával by som ruky ázijských ženičiek s úzkymi očkami a útlymi postavami, večným úsmevom na tvári, ktorým si občas nechám pomasírovať chrbát. Nepochybne úctu si zaslúžia aj ruky šičiek v obuvníckych a odevníckych firmách ďalekej Ázie. Len o materiáli, s ktorým pracujú, mám svoje pochybnosti. Radšej by som sa vrátil k topánkam vyrábaným poctivo baťovsky, len neviem, či sa u nás ešte v obchodoch vyskytnú. Možno hej, len výrobcovia nedávajú o sebe dosť vedieť. Alebo odev podľa reklamy Nehera šije dobre, kde-tu sa ešte stále predierajúcej spod novších náterov múrov predvojnových budov.

Nedávno som bol na návšteve. Bez toho, aby som naviedol rozhovor na môj problém s topánkami, domáca pani sa vzrušene rozhovorila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Predstavte si, kúpila som si tieto topánky. V nie bar jakom obchode a nie lacno. Ako som si ich obula, čosi do mňa udrelo a ja som vám šla z kože vyskočiť. Hneď som ich vyzula. Zajtra ich idem vrátiť!“

Zrejme sme už minimálne dvaja, čo máme ten istý problém. Možno je to téma aj pre Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu