reklama

Najväčší Slováci s otáznikom i bez neho

Veľmi dôležitým znakom príslušníka národa je spoločná reč. Bratia Cyril a Metod nepochybne ovládali gréčtinu, latinčinu,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

pravdepodobne aj hebrejčinu, ako jediné jazyky hodné vzdelancov ich doby, lebo v nich bol nápis nad ukrižovaným Kristom. Popri tom si dali námahu naučiť sa reč našich predkov a zrejme na absolútnej úrovni, keď dokázali do nej prekladať Písmo sväté a písať umelecky veľmi pôsobivé texty, ako Proglas. Ťažko to brať ako náhodu, lebo zvládnuť jazyk na takej úrovni, si vyžaduje úžasnú investíciu času, energie, a bez vnútorného nadšenia to nejde. Môžeme si z toho vyvodzovať rozmanité závery, aj konšpiračné teórie, hlavne keď národnosti v dnešnom zmysle slova sa začali objavovať pod vplyvom Francúzskej revolúcie takmer tisíc rokov po skončení ich misie u nás, ale miesto si títo vzdelanci, viero- a mierozvestovia v slovenskom panteóne zasluhujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal to byť môj príspevok do internetových novín o tom, či bratia Cyril a Metod sa majú ocitnúť v kategórii najväčších Slovákov a či vôbec možno ich označovať za Slovákov. Nakoniec mi tvrdohlavý internet môj príspevok neprijal a tak ho zverejňujem takto. Aj tak mám výhrady voči akcii o najväčšom Slovákovi všetkých čias organizovanej Slovenským rozhlasom. Do finále sa nedostala ani jedna Slovenka a ja o jednej viem, že si prvé miesto suverénne zasluhuje. Moja mama.

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu