reklama

Dostávam telefonáty,

kde sa mi ponúkajú výhodné investície. Volajúci zamrmle nejaké meno, opýta sa ma, či hovorí s osobou môjho mena, a ešte či poznám firmu,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

pričom povie meno, ktoré keď dám do internetového vyhľadávača, nabehne mi v niekoľkých miliónoch, ba aj miliardách odkazov. Ešte sa mi ujde upozornenie, že rozhovor je nahrávaný, už som zabudol z akého dôvodu, tuším za účelom akéhosi vyhodnotenia, a potom nasleduje tvrdá snaha o vyťažovanie. Či viem niečo o investičných trhoch. Navykol som hneď sa pýtať volajúcich, odkiaľ majú moje kontaktné údaje, lebo v Európskej únii platí smernica o ochrane osobných údajov. Tvrdia, že ma majú z databázy, ja trvám na tom, nech povedia, odkiaľ ma dostali do databázy, oni trvajú na odpovediach na ich otázky o mojich vedomostiach o investičných fondoch, prípadne medzi mojim trvaním, nech mi oznámia zdroj mojich kontaktných údajov, prípadne kontaktné údaje na správcu ich databázy, spomenú ešte niekoľkokrát verejne bežne dostupné zdroje bez konkretizovania. Pýtajú sa ešte na moju mailovú adresu, že mi pošlú zaujímajú ponuku, prípadne či nebývam v meste, aby sme sa mohli stretnúť a porozprávať o investičných možnostiach osobne. Stále trvám na tom, aby mi oznámili zdroje mojich osobných údajov, keď je tu smernica Európskej únie o ich ochrane, a keď už ma majú z verejne dostupných zdrojov, či tam nie je aj moja mailová adresa, alebo adresa bydliska. Jeden český hlas uťal svoje vyťažovanie hneď, ako som mu spomenul smernicu o ochrane osobných údajov Európskej únie, ale slovenské hlasy, takmer výlučne mužské, len trvajú na svojom, či viem niečo o ich investičnom portfóliu. Takto sa chvíľu pretláčame, ja tvrdohlavo trvajúc na zdroji kontaktných údajov na mňa, druhá strana ponúkajúc vidinu zbohatnutia, až nakoniec volajúci vzdá a ja jeho číslo zablokujem. Prípadne nemám čo blokovať, lebo mi na monitore mobilu nabehne Súkromné číslo. Neviem posúdiť, či sa jedná o seriózne firmy, ale zatĺkanie zdroja mojich kontaktných údajov beriem ako znak, že čosi nie je v poriadku. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A to som práve dostal odkaz z mailovej adresy kofidomakoh@mail.ch s dôveryhodne znejúcou koncovkou .ch, teda Confoederatio Helvetica, Švajčiarska konfederácia, kde by o investíciách mali čosi vedieť:

Pekný deň, V prvom rade sa ospravedlňujem za zaslanie týchto dôverných informácií namiesto certifikácie / posty. Je pochopiteľné, ze by ste sa mohli trochu obávať, pretoze ma nepoznáte. Mám vsak lukratívnu obchodnú ponuku spoločného záujmu, ktorú som vám poslal. Dúfam, ze ste dostali môj posledný e-mail. Ostaň pozehnaný, Pán Kofi Domakoh.

Správu som hneď vymazal a prijal zákazku ponúknutú od zvyčajného zákazníka za dvadsať eur. A tak sa nedozviem, či nie som príliš skromný vo svojich očakávaniach a či ignorovaním týchto oznámení mi neunikajú milióny.

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu