reklama

Rodová či dženderová rovnosť každodenná

Pobral som sa do obchodu dokúpiť chýbajúcu poživeň. Vypátral som pokladňu, pri ktorej som tušil najkratší rad, súdiac podľa počtu čakajúcich, ale aj nákupov čo mali v košíkoch, či vozíkoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nevšimol som si, že na konci, pri pokladni sedí mladý muž. S nimi nemám dobré skúsenosti ako s pokladníkmi. Naposledy mi v tom istom obchode iný pokladník zle vydal, síce o veľa ma neošmekol, ale i tak. Nestálo mi zato znechucovať na sklonku vyčerpávajúcej smeny pokladníka i radu zákazníkov čakajúcich na odbavenie. Tentoraz, ako prišiel na mňa rad, sa negatívna skúsenosť potvrdila.

„To nie je kapusta pekinská, čo ste naúčtovali,“ poznamenal som dívajúc sa na sumy nabiehajúce na malom monitore pokladne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„A aká?“ opýtal sa znechutene. Bol chudák unavený z piatkového večerného návalu zákazníkov a jeho zamestnávateľ, či vedúci prevádzky, nezohnal ďalšie osoby k prázdnym pokladniciam.

„Taká, normálna,“ poznamenal som len. „Ale nechajte tak,“ dodal som ešte, keď som ho videl prácne vyhľadávať, čo by to len za kapustu mohol mať na páse pred sebou. Ľúto mi bolo aj jeho, aj dlhý rad za mnou. Tiež by som cítil nervy, keby niekto pred mnou začal zdržiavaciu taktiku. Hoci oprávnenú.

Pokladník nahodil číslo, ešte čosi vyklopkal naviac, čo som bral ako znak, že mi čínsku kapustu stornoval a akože normálnu pripočítal, zaplatil som, a obďaleč, ale stále v zornom uhle pokladníka, som začal študovať bloček.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za prvé som si zanadával, že som kapustu vôbec spomenul. Tá pekinská bola niekoľko centov lacnejšia, ako tá druhá, normálna. A potom som všetko v duchu prepočítal a výsledná suma mi stále vychádzala akosi divne. Zrejme chlapec mi zarátal obidve kapusty. O rovnakej hmotnosti. Aj tú, čo som nekúpil. Pozrel som sa na unaveného chlapca a dlhý rad na prahu kolapsu, čo čakal na jeho odpočet. Nechal som reklamáciu tak. Ale pomyslel som si, napriek všetkým nástrahám obvinenia z dženderovej diskriminácie, že žene pri pokladni by sa to asi nestalo. Alebo s menšou pravdepodobnosťou. Majú viac trpezlivosti. Za milióny rokov ich príroda pripravovala na starostlivosť o deti vyžadujúce si nekonečnú lásku, pozornosť a trpezlivosť, čo sa prejavuje aj pri pokladni supermarketu. Možno tá láska ani nie, ale pozornosť a trpezlivosť určite. To mi osobná skúsenosť za roky potvrdila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som jednoznačne za dženderovú, či rodovú rovnosť, ale sú pracoviská, kde ženy vidím radšej.

Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu