reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

reklama

U nás na Slovensku

Kedy budeme mať platy za tú istú prácu

Štefan Vrátny

Kedy budeme mať platy za tú istú prácu

na úrovni platov v štátoch Západnej Európy nezávisí od svalov odborov alebo silných rečí členov vlády, ale predovšetkým od hrubého domáceho produktu.

  • 22. sep 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 013x
  • 16
Hrad volajúci zďaleka

Štefan Vrátny

Hrad volajúci zďaleka

V tú nedeľu, keď sa nám posunuli hodiny, sa mi ráno neveľmi chcelo vstávať na výlet, čo som si zahovoril s Máriou. Nakoniec som na vlak dobehol a prvú časť cesty zvládol.

  • 4. apr 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Demystifikácia demokracie

Štefan Vrátny

Politika Demystifikácia demokracie

Ak si niečo v dnešné dní zasluhuje demystifikáciu, potom je to predovšetkým demokracia. Každý o nej hovorí, každý sa k nej hlási, každý si ju vysvetľuje po svojom,

  • 27. okt 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 494x
  • 4
Vleklý spor so Sociálnou poisťovňou

Štefan Vrátny

Vleklý spor so Sociálnou poisťovňou

Odskočil som do Sociálnej poisťovne. Podľa výmeru, čo som pred nedávnom dostal, mi medziročne zvýšili odvody zo sto štyridsať na dvestodvanásť eur mesačne a to sa mi zdalo byť pľuhavo veľa.

  • 1. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Najkrajšie Vianoce

Štefan Vrátny

Najkrajšie Vianoce

Pre mňa doma intenzívny pocit z Ježiška začal 23. decembra. Ráno prišla mama k mojej posteli, dala mi po puse na každé líce.

  • 27. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Kontrolný deň na rekonštrukčných prácach Starého mosta

Štefan Vrátny

Kontrolný deň na rekonštrukčných prácach Starého mosta

Popoludňajšia prechádzka z historickej Bratislavy sa dá voliť rôznymi smermi. Najkrajšia je cez Starý most do Petržalky. Nábrežie Dunaja, sad Janka Kráľa a občas večerné predstavenie v divadle Aréna – čo viac si možno želať?

  • 25. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 949x
  • 0
Sociálna poisťovňa či DSS-ky: jedna prípadová štúdia

Štefan Vrátny

Sociálna poisťovňa či DSS-ky: jedna prípadová štúdia

V rámci možností, ktoré sa otvorili v oblasti dôchodkového poistenia, som si požiadal o ponuky doživotného dôchodku zo sumy, čo som si nasporil u Dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Dostal som tri ponuky, o ktoré by som sa eventuálne mohol uchádzať:

  • 14. apr 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 377x
  • 3
Letmý jarný pozdrav Sociálnej poisťovni

Štefan Vrátny

Letmý jarný pozdrav Sociálnej poisťovni

Dostal som veľmi prediskutovávaný propagačný materiál od Sociálnej poisťovne. Má presvedčiť, že odchod z dôchodkového sporenia v dôchodkových správcovských spoločnostiach do Sociálnej poisťovne je výhodnejší. Nasleduje reakcia, ktorú som si nedokázal v tejto súvislosti odpustiť.

  • 20. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 449x
  • 17
Ťažko si vybrať medzi návodmi na zdravý život

Štefan Vrátny

Ťažko si vybrať medzi návodmi na zdravý život

a nakoniec sme si každý tvorcom vlastného šťastia, ale i nešťastia. Som generácia, ktorá si pamätá na časy, keď zelenina a ovocie bežne pestované v našej klíme, bývali nedostatkovým tovarom, o zahraničných produktoch ani nehovoriac.

  • 13. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Kto sa má postarať o to, aby bolo ľuďom lepšie

Štefan Vrátny

Politika Kto sa má postarať o to, aby bolo ľuďom lepšie

Tento blog mal byť vlastne reakciou na iný blog začínajúci citáciou Ústavy Slovenskej republiky na adresu vlády a štátnych orgánov, konkrétne článku 35, právo na prácu a článok 36, aj odmenu za prácu. „Zamestnanci majú právo na spravodlivé a uspokojujúce pracovné podmienky. Zákon im zabezpečuje najmä právo na odmenu za vykonanú prácu, dostatočnú na to, aby im umožnila dôstojnú životnú úroveň...“

  • 8. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Aby sa medzigeneračná solidarita nezmenila v nenávistnú medzigeneračnú priepasť

Štefan Vrátny

Politika Aby sa medzigeneračná solidarita nezmenila v nenávistnú medzigeneračnú priepasť

Veľa sa hovorí o dôchodkovej reforme. Zvyčajne sa na diskusiách zúčastňujú ľudia vo veku, čo majú ešte do dôchodku ďaleko a názor dôchodcov sa vynecháva. Možno je to aj tým, že mnohí z nich rezignovali na myšlienku, že aj tak sú len hračkou osudu, nad ktorým stratili moc, a jediné čo môžu urobiť je, že vo voľbách hodia svoj hlas strane, ktorá bude najviac sľubovať, s trpkým vedomím, že všetko bude aj tak úplne inak.

  • 31. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Šľachta a meštiacki Buddenbrookovci padli, úradnícky šimel prežíva

Štefan Vrátny

Politika Šľachta a meštiacki Buddenbrookovci padli, úradnícky šimel prežíva

(S podtitulom: Skúsenosti z jedného dňa) Vo štvrtok doobeda o desiatej dávali v Činohre SND Buddenbrookovcov za zľavnené vstupné, hlavne pre dôchodcov a školy, a tak sme si povedali, vozičkár, s ktorým občas chodievam do divadla, keď nám počasie nedovoľuje vychádzky po čerstvom bratislavskom vzduchu, a jeho manželka, že je to vhodná príležitosť nasať trochu kultúry.

  • 11. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Na tému Ukrajiny

Štefan Vrátny

Politika Na tému Ukrajiny

Na tému Ukrajiny som si prečítal niečo o tom, ako sa postoj prezidenta líši od postoja predsedu vlády vo veci sankcií voči Rusku. Nepochybne dobre je byť informovaní, ale treba si zachovať primeraný odstup. Aby sme neskončili ako vo vtipoch o muche, ktorá robí zo seba slona len preto, že si lebedí v jeho uchu. O tom, kam budú siahať sankcie voči Rusku a kedy a ako skončia, sa nerozhodne v Bratislave.

  • 17. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Spomienka na Veľkú vojnu

Štefan Vrátny

Spomienka na Veľkú vojnu

Spomíname začiatok Prvej svetovej vojny. Môj otec bol príliš mladý, aby sa dostal na front tejto pôvodne zvanej Veľkej vojny. Jeho osem rokov starší brat, sa ako vojak rakúsko-uhorskej armády dostal na Ruskom fronte do zajatia. Pri pokuse o útek mu ruskí vojaci pažbou vyrazili zuby, ale ináč sa neskôr dostal domov v poriadku.

  • 28. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Letný pozdrav Sociálnej poisťovni

Štefan Vrátny

Letný pozdrav Sociálnej poisťovni

Zavolal som do Sociálnej poisťovne. Po viacerých pokusoch som dostal linku a ženský hlas na nej. Predstavil som sa a dodal: „Som živnostník a potrebujem vedieť výšku mojich odvodov do sociálneho poistenia od augusta.

  • 21. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
reklama
Doma ťažko robiť proroka – marhuľové zamyslenie

Štefan Vrátny

Doma ťažko robiť proroka – marhuľové zamyslenie

Jar nám prišla skoro, slniečko hrejivo svietilo už od skorého marca, stromy kvitli a včeličky usilovne lietali za svojim povinnosťami. Mrazy sa akosi pozabudli a tak sa stalo, že sa mi na jedinej marhuli v záhrade urodilo aspoň dvakrát toľko marhúľ, než som zvyknutý po iné roky. Sám na to nemám, aby som ich spracovával, a tak chodím za susedmi a známymi, aby mi pomohli zachraňovať tento dar boží. A keď neprídu sami, zoberiem vedro a donesiem.

  • 14. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Indiánske a iné zamyslenie nad dneškom

Štefan Vrátny

Indiánske a iné zamyslenie nad dneškom

Doma ma čakal na internete nasledovný príbeh. Nechám ho v češtine, ako mi došiel: Redaktor New York Times se zeptal indiánského náčelníka Dva tesáky: Je Vám přes 90 let, celou tu dobu pozorujete bělochy - jakých úspěchů dosáhli a jaké škody napáchali. Když to vše zvážíte, co podle vás běloši vylepšili, popřípadě kde udělali chybu? Indián se zamyslí a praví:

  • 15. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Prečo k voľbám do Europarlamentu

Štefan Vrátny

Politika Prečo k voľbám do Europarlamentu

Blížia sa voľby do Európskeho parlamentu, o ktorých sa na Slovensku veľa rozpráva, každý o nich vie, a napriek tomu voličom ako keby sa do volebných miestností nechcelo. Pritom sa jedná iba o krátku prechádzku a ešte kratší pobyt za plentou. Ako keby to nebola otázka času či námahy, ale presvedčenia, že neisť, je ten najlepší spôsob ako ukázať tým tam hore, ako sa nimi pohŕda. (Prvýkrát vkladám článok podľa nového systému a neviem, prečo sa mi odstavce zliali do jednej masy. Vie mi niekto v reakciách poradiť, ako to napraviť? )

  • 22. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Niečo o podnikateľskom prostredí a konkurenčnej schopnosti

Štefan Vrátny

Niečo o podnikateľskom prostredí a konkurenčnej schopnosti

Podnikateľské prostredie a konkurenčná schopnosť sa skladá z kvanta maličkostí, ktoré spolu vytvárajú veľký obraz. Napríklad sedel som doma pri počítači, keď sa mi ozval telefón a na druhej strane nemecký mužský hlas.

  • 9. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Posledná predvolebná debata

Štefan Vrátny

Posledná predvolebná debata

Mohli sme si vypočuť poslednú predvolebnú debatu dvoch prezidentských kandidátov. Keby mi unikla, cítil by som sa ukrátený. Teraz, keď som si ju vypočul, zistil som, že nič nové ani motivačné nepovedali.

  • 26. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu