reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Štefan Vrátny

Štefan Vrátny

Bloger 
  • Počet článkov:  288
  •  | 
  • Páči sa:  291x

V živote som vystriedal viacero bydlísk i povolaní a som teda z každého rožku trošku. Zoznam autorových rubrík:  Inde v EurópeÁziaNepriateľská osobaBritské ostrovyOsudyU nás na SlovenskuU susedovUSA, KanadaSúkromnéNezaradené

reklama

U susedov

Brno znovu objavené

Štefan Vrátny

Brno znovu objavené

Nedeľa spred týždňa bola nielen slnečná, ale aj teplá, vyložene letná, možno jedna z posledných tohto roku a patrilo sa ju príslušne osláviť. Rozhodnutie padlo na Brno, kde som už dlho nebol, a kam som sa stále chystal.

  • 6. okt 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 884x
  • 0
Uličníci v politike

Štefan Vrátny

Politika Uličníci v politike

Stáli sme na terase Národného divadla v Prahe. Peknú skorú jarnú nedeľu. „Rozprával som sa pred nedávnom s maklérkou s nehnuteľnosťami. Američankou.

  • 15. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 672x
  • 1
V Kouřimi se nekouří

Štefan Vrátny

V Kouřimi se nekouří

Výlet v peknú babioletnú sobotu so skupinou krásnych žien a veselých mládencov do mesta Kouřim neďaleko Prahy. Kedysi obe mestá čo do dôležitosti súperili, a keby sa dejiny zahrali trochu ináč,

  • 22. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 722x
  • 4
Lány trochu ináč (pre tých, čo slávime 28.10.)

Štefan Vrátny

Lány trochu ináč (pre tých, čo slávime 28.10.)

Autobus do Lán mi zastal pred cintorínom, kam som chcel predovšetkým. Po množstve umelecky vycizelovaných chrámových mramorových náhrobníkoch po panovníkoch a veľmožoch, som chcel vidieť čosi normálnejšie, jednoduchšie.

  • 14. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 609x
  • 0
Výlet za živými Habsburgovcami, a čo z toho vzišlo

Štefan Vrátny

Výlet za živými Habsburgovcami, a čo z toho vzišlo

„Keď už tak často chodievaš do Prahy, odskoč si do Benešova. Asi hodinu cesty vlakom. Choď v nedeľu a nezabudni pobudnúť v kostole počas omše. Uvidíš potomkov Habsburgovcov.

  • 7. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 912x
  • 1
reklama
Peštianska Zlatá nedeľa

Štefan Vrátny

Peštianska Zlatá nedeľa

Zo stanice metrom rovno do Maďarskej opery na nedeľňajšie dopoludňajšie predstavenie. Hneď som postrehol, že celkom priamočiare to nebude.

  • 30. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 707x
  • 1
Cesta za ružami do Badenu, alebo kedy bude u nás lepšie

Štefan Vrátny

Cesta za ružami do Badenu, alebo kedy bude u nás lepšie

V Badene pri Viedni je Rozárium práve v plnom rozkvete. Prijal som pozvanie známej, ktorá tam pôsobí.

  • 12. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 050x
  • 18
Nagymaros-Visegrád v neskoré leto

Štefan Vrátny

Nagymaros-Visegrád v neskoré leto

Ráno sa v Bratislave schyľovalo k dažďu, ale smerom na juhovýchod sa obloha zdala byť jasná. A tak sa stalo, že Nagymaros-Visegrád, kde som strávil deň, bol slnečný, Bratislava, do ktorej som sa vrátil, bola zadaždená.

  • 28. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Putovanie po Južných Čechách pokračuje

Štefan Vrátny

Putovanie po Južných Čechách pokračuje

Náš prednášajúci v rekreačnom domove v Čechách premietal veľa obrázkov z kostolov, ktoré sú v Južných Čechách hojne zastúpené v rôznych slohoch a v skvostnom prevedení. Uvažoval som, že mu porozprávam o svojich skúsenostiach s eštebákmi, ktorým veľmi klalo oči, že fotím kostoly. On už bol mladšia generácia a tieto veci ovláda iba z rozprávania druhých, ak vôbec. Aj som začal, ale potom som len mávol rukou. Zato otázku som si neodpustil.

  • 3. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Putovanie po Južných Čechách

Štefan Vrátny

Putovanie po Južných Čechách

Strávil som niekoľko dní v rekreačnom zariadení v Čechách. Poobede, namiesto vychádzky sme sa rozhodli ísť na program premietania obrázkov z Južných Čiech. V skupine sme boli zopár Slovákov, zvyšok českí návštevníci.

  • 28. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 065x
  • 0
reklama
V pražskom Stavovskom divadle

Štefan Vrátny

V pražskom Stavovskom divadle

Pražské Stavovské divadlo mi zostane v pamäti predovšetkým ako Tylovo, lebo aj tam som skončil niekoľkokrát počas mojich služobných ciest do Prahy ešte za čias totality. Ako napríklad vtedy, keď som na podnet mojej kontaktnej osoby z Generálneho Riaditeľstva ta šiel na českú klasiku, Stroupežníckeho Našich furiantov.

  • 2. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Keď sa cap stane záhradníkom

Štefan Vrátny

Keď sa cap stane záhradníkom

Počúvam v rádiu, ako predseda vlády vyzýva opozíciu, nech sa vyjadrí k návrhu na konsolidáciu rozpočtového deficitu, ktorý sám predseda za svojho predchádzajúceho vládnutia vytvoril. Výzvu formuluje ako veľkorysé dobro a príležitosť, ktorú opozícii preukazuje, pritom výsmešným podfarbením v hlase už ako keby dopredu dával najavo, že i tak všetky opozičné návrhy zmietne zo stola a urobí zo slovenskej politiky vlastné ihrisko a z opozície hlupákov. Prípadne hľadá niekoho, na koho by zvalil vlastné chyby.

  • 20. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Víkendový deň a Klosterneuburg

Štefan Vrátny

Víkendový deň a Klosterneuburg

Vyzeralo to na štandardnú sobotu. Riadne som sa vykúpal, umyl vlasy, oholil, vypral starobylú nákupnú sieťku, ktorú nosievam na bicykli a ktorú som si pri jednom z posledných výletoch ufúľal napadanými orechmi, umyl dlaždice v kuchyni, kúpeľni a v záchode, za ktoré som sa už hanbil sám pred sebou, nehovoriac o občasnej návšteve, ktorá ku mne zablúdi.

  • 19. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Taký rakúsko-uhorský deň v Šoproni

Štefan Vrátny

Taký rakúsko-uhorský deň v Šoproni

Mal som rakúsko-uhorský, či skôr uhorský deň, so sprostredkovateľskou funkciou rakúskej železnice, keď som konečne zrealizoval svoj úmysel, ktorý v sebe nosím už od školských rokov.

  • 17. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu